Budu volit ODS

1. června 2006 v 18:56 | Michal Illich |  Mimo
To by se u podnikatele dalo očekávat, že? Ano, ale důvod je mnohem složitější, než si většina lidí myslí - ti se totiž domnívají, že podnikatelé volí ODS proto, aby sami platili nižší daně než za vlády socialistů. To je sice pravda, ale zároveň asi ten nejhloupější důvod, proč by podnikatel měl ODS volit.

Výdělky podnikatelů jsou totiž nejvíce ovlivněny tím, jak se daří celé zemi. Pokud lidé pracují, tak vytvářejí hodnotu. Vydělají si. Utrácí. Čím lépe se lidé (a tím myslím všichni lidé) mají, tím lépe se daří podnikatelům. Rozumný podnikatel tedy nevolí podle své peněženky, ale podle toho, aby se plnily pěněženky všech. Nedělá to z nějakého naivního lidumilství, on ví, že pokud povede své podnikání dobře, tak nějaký ten zlomek promile z peněženek ostatních přijde k němu. Dobrovolně a ke spokojenosti obou stran.

Co je k takovému dobrému chodu státu potřeba?
  • snížit daňové zatížení práce - práce (a zejména taková, která vytváří velkou hodnotu) by neměla být trestána vysokými daněmi
  • snížit ztráty v systému - omezit byrokracii, vše co nejvíce zjednodušit, aby nebylo tolik potřeba práce právníků, poradců a úředníků
  • zvýšit daňové zatížení neproduktivní a neekologické činnosti - alkohol, cigarety, benzín i některé energie mohou být zdaněny ještě víc než dosud
  • omezit vliv státu - stát spravuje cokoliv výrazně méně efektivně než to dělá soukromník - je to vidět na nemocnicích, školách i důchodovém systému. Když se zde otevře trh a stát pouze vydá jasná pravidla, co taková nemocnice, škola či důchodový fond má splňovat, občané na tom vydělají - budou mít volbu a jednotlivě instituce budou fungovat mnohem efektivněji
  • zamezit zneužívání sociálního systému - sociální "síť" by jen měla zachytávat (ty, kterým se stalo neštěstí nebo jsou handicapovaní), ne být houpací sítí (kde si někteří lenoší dlouhé roky s celou rodinou)
  • zastavit zadlužování veřejných financí - stejně ten dluh budeme muset jednou zaplatit - MY, ne politici!
Tyhle požadavky splňuje podstatně lépe pravice. Nedoporučuju, koho máte volit. Mě osobně jsou sympatičtí i Zelení, Unie Svobody či KDU-ČSL. Jen u nich jsou pro mě tři rizika:
  1. riziko spřáhnutí s ČSSD (to se týká i ODS, ale tam jako nouzové řešení, ostatní s tím počítají jako jednou z hlavních možností)
  2. riziko nepřeskočení 5% hranice - u US jistota, u ostatních možnost na kterou je třeba pamatovat
  3. riziko nevyzpytatelnosti - o Zelených toho víme máloco, Unii Svobody nedávno úplně přeskočilo (ale celkem hezky), snad jen ti lidovci říkají pořád totéž
I s těmihle riziky je ale kterákoliv z pravicových stran pro všechny občany lepším řešením než ČSSD či KSČM.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 mat mat | 1. června 2006 v 19:05

jen bych si dovolil nesouhlasit s větším daňovým zatížením benzínu - kdo používá vozidlo pro podnikání, ví své...

2 Pavel Pavel | 1. června 2006 v 19:23

super jak někteří podnikatelé davají za volební lístky komoušu(zločincu a vrahu) a socanu slevy... pěkná metoda jak tyto dvě strany sprovodit ze světa...

takže ODS je jediná volba

3 Honza Honza | 1. června 2006 v 19:28

CSSD jedina volba.

4 Hds Hds | 1. června 2006 v 19:44

[3] Honza:

bud jsi provokater, nebo jsi blbec.

5 David David | 1. června 2006 v 19:45

[2] Bylo by to super, kdyby nebylo možné si ve volební místnosti říct o volební lístky nové...

6 Radek Hulán Radek Hulán | E-mail | Web | 1. června 2006 v 19:57
7 Tomik Tomik | E-mail | Web | 1. června 2006 v 20:08

Snížit daňové zatížení - čehokoli (ovšem krom alkoholu a cigaret, s benzínem nesouhlasím) - má ještě jednu obrovskou výhodu, a to tu, že pokud bude daňová zátěž za hranicí peněz, které vydají firmy za daňové poradce, tj. bude menší než peníze, které by daňovím poradcům dali, tak se jim vyplatí spíš daně zaplatit, než zaplatit poradce, který by poradil jak daně neplatit - ale stál by víc. Je tedy jasné, že pokud se sníží daně (zase na nějakou rozumnou úroveň), tak se vybere více daní.

8 Fruiko Fruiko | E-mail | Web | 1. června 2006 v 20:09

To se nám to pěkně povídá, když jsme si vysokouškolu vystudovali za státní, tak se nám další "konkurence" už nehodí, ať si to pěkně zacálujou sami.

A ODS vám toho může naslibovat hory doly, ale to co předváděli před 8 lety si ještě moc dobře pamatuji, abych jim to tam nehodil. Nevím jak vy, ale já si už podruhý opasek utahovat nenechám. A když tady ostatní hází odkazy pro ODSm tak si nemůžu odpustit jeden protiODSácký.

http://marie.zavoralova.info/index.php?page=ods

BTW: Nevím co všichni vypichují močné spojení ČSSD a KSČM, obzvlášť když všichni víme, kdo ODS pomohl prosadit "svého nestraného" prezidenta.

9 Pavel Kout Pavel Kout | E-mail | Web | 1. června 2006 v 20:31

Volím pravici, protože jsem zodpovědný, pracovitý a odmítám žít na dluh - na úkor svých dvou dětí.

Volím ODS, protože je to jediná reálná síla, která dokáže zabránit levici opět zruinovat náš všechny (ano, Fruiko, ODS totiž "vyfasovala" úlohu vyvést zemi z reálného socialismu, což se jí také podařilo - akorát změnit myšlení lidí, zdeformované čtyřiceti lety reálného socialismu, holt zařídit nemohla).

Moje svoboda začíná tam, kde končí svoboda druhého - a na tuhle hranici si sahat nenechám, sakra!

10 Radim Smička Radim Smička | E-mail | Web | 1. června 2006 v 20:32

[8] Jestli jste si toho nevšiml tak pokud by se zavedlo placené vysoké školství tak to nesníží počet vysokoškoláků, ale zvýší ;-). Samozřejmostí jsou socialní stipendia. Bohužel se to asi neprosadí, ani kdyby vyhrála ODS :-(.

Radši si budu utahovat opasek teď než aby dluhy za mě platili moje děti.

Je trochu rozdíl pokud KSČM pomůže zvolit ODS pravicového prezidenta (pokud ho nemusíte nic se Vám nestane, stejně prezidentská funkce je u nás figurka na ukazování v televizi a v zahraničí) než když KSČM pomůže ČSSD prosadit levicové zákony.

11 Pavel Kout Pavel Kout | E-mail | Web | 1. června 2006 v 20:56

Nevím, jestli si to obhájci společného vlastnictví, solidarity a regulace (= socialismu) uvědomují, ale tzv. socialistická soustava (a především SSSR) nezkolabovala primárně z důvodů ideologických, ale ekonomických — socialismus je prostě utopie, která nefunguje. Proto se snaží přerozdělovat a regulovat, proto alternativní názory potlačuje (zpravidla násilím). Víte, proč vlastně skončila tzv studená válka? Že Gorbačov dostal rozum? Ani náhodou - bylo to totiž tak, že Ronald Reagan vyprovokoval východní blok do tak extrémní soutěže ve zbrojení, že se tento ekonomicky vyčerpal a zhroutil se. A všimněte si, jak se v Evropě střídají levicové vlády s pravicovými — pravicové dají ekonomiku do pořádku a levice ji zase svou nezodpovědností pos*re.

12 JersyWoo JersyWoo | E-mail | Web | 1. června 2006 v 21:11

Není to nadbíhání, ale opět bych to podepsal (pod tento článek).

13 Karel Karel | 1. června 2006 v 21:15

[8] Pokud jste si nahodou nevsiml, ta slecna, jejiz stranky jste odkazal je s prominutim krava. Pokud ovsem vsichni ti, co voli komunisty at uz v cervenem nebo oranzovem provedeni maji v hlave to co ona, pak jsme narod idiotu.

VS si klidne zaplatim. Mam za to, ze aspon ubude toho svinstva, co si rikaji studenti, ackoliv to jsou jen dementi, kterym se zatim nechce makat.

A pokud jste si opet nevsiml, prezident, jehoz zvoleni zastanci levice neustale predhazuji, je konstantne na nejvysich pozicich v zebrizku duvery i popularity. Pokud to ovsem znamena, ze tolik procent co duveruje Vaclavu Klausovi bude volit pravici jsme za vodou.

14 who who | 1. června 2006 v 21:28

"Viní mě ze sexuálního zneužívání. Údajně se tak stalo na jachtě. Známí žádnou jachtu nevlastní a já jsem na té jachtě nikdy nebyl," tvrdí Paroubek.

;)) usmevne jak ten clovek mluvi; neco jako "Byl jste nekdy neverny sve zene?" "Podivejte se, ja myslim ze ne..."

15 Tomáš Kučera Tomáš Kučera | E-mail | Web | 1. června 2006 v 21:28

[12]: jo i já bych se podepsal.

Jestli mě i něco vadí na kampani ČSSD, tak věta:

"Snížíme daně nejbohatším" - je evidentní jak těží z lidské závisti vybudované socialismem. Smutné je, že lide na to skáčou jak ryby na návnadu.

16 Lukáš Lukáš | 1. června 2006 v 22:00

A nemyslíte, že by bylo hezké nechat voliče, ať zvolí toho, koho chtějí? Už se mi celkem dost zajídá, když všude čtu: "Nic vám nevnucuju, ale budu volit XYZ." Když to nevnucuje, proč to píše? Mě nezajímá, kdo bude koho volit. Já mu to přeju, ale informace o tom, komu dá lístek nemá pro mě žádnou hodnotu. Jsem svéprávný dospělý člověk a dovedu se rozhodnout sám. Žádný člověk nemůže brát ohled na všechny ostatní a zvažovat, jaká je nejlepší možná volba. To po něm ani nikdo nemůže chtít. A navíc, jak říká Jan Kraus, "volební program je cár papíru slibující nebe na zemi." A já nevěřím, že když např. zde propagovaná ODS dostane k moci, že své sliby splní. Věřím tomu, že regulace (vyšší zdanění apod.) nastanou hned, ale např. snížení nezaměstnanosti (bude-li jaké) se dočkáme až za hodně hodně dlouho.

17 rostislavk rostislavk | E-mail | 1. června 2006 v 22:03

"Když se zde otevře trh a stát pouze vydá jasná pravidla"

Už vidím ty "jasná" a navíc "pravidla". Kde berete tu jistotu? Ha Ha

18 jakubb jakubb | E-mail | 1. června 2006 v 22:44

..nejsem primo priznivcem ODS, ale take volim pravici, konretne KDU-CSL, kvuli moralnim hodnotam

19 Misha Misha | Web | 1. června 2006 v 22:54

[16] já si naopak myslím, že je důležité mluvit o tom, koho volíte a snažít se přesvedčit ostatní, aby buď volili jako vy, nebo aspoň nevolily kretény.

Ve vyspělém světě se za svoji volbu lidé nestydí a naopak ji dokážou logicky obhájit a vysvětlit. To je ovšem u pravicových stran jaksi jednodušší, protože obhájit logicky levicovou politiku jaksi z její podstaty nelze.

20 Fruiko Fruiko | E-mail | Web | 1. června 2006 v 23:33

[13] Slečna možná je kráva, ale ty články nepsala ona, jen má na svých stránkách přehled.

Já svůj názor nikomu nenutím, jen mě unavuje všude číst budu volit ODS ta pro nás udělá nejvíc bla, bla...

21 Multimotyl Multimotyl | E-mail | Web | 1. června 2006 v 23:46

Já souhlasím i s tím benzínem. Myslím, že benzín je pořád ještě dost levný. Plýtvá se jím kde se dá! To vidím i u podnikatelů, kteří třeba jen rozvážejí zboží.

Nikdy jsem nepochopil proč u nás v malinké Opavě se třeba pizza nerozváží na mopedech nebo klidně i na kolech. Bylo by to o 3 minuty pomalejší a bylo by to plus i pro ekologii a cenu toho zboží. Místo toho se rozváží v zastaralých herkách se spotřebou deset na sto po dvou kusech.

Otec dělal na státních hranicích. Popisoval mi jak jezdily kamiony s vložkama jeden z Finska do Itálie a další za 10 minut z Rakouska do Norska. Myslím, že cena benzínu je pořád ještě nízká (proč jinak vozíme okurky ze španělska a rajčata z Turecka či bůví odkud. Zvláště v době internetu kdy může každý třetí nebo čtvrtý makat doma a B2B portály snad zajistí že si dodavatele čehokoli budu moci nalézt blíž a tak podpořit spíše místní výrobce než vzdálené.

Každopádně je vidět že jsem původně chtěl volit zelené a jsem všema deseti pro modrozelenou koalici (že by jyxo.cz + 1.cz :o)). Jen však z toho prostého důvodu, že bych nechtěl aby zvítězil levý blok budu volit ODS, kteří mají větší šanci je porazit.

Jo a mimochodem, dneska jsem byl na mítinku ODS na Horním Náměstí v Opavě. Málem jsem tam za rohem když jsem přicházel  dostal do držky než jsem slíbil skupince cikánů, že ODS nebudu volit. Bál jsem se jich (bylo jich asi 8) a nechci více. I takoví jsou voliči levicových stran!!!

Pěkný den!

22 Misha Misha | Web | 2. června 2006 v 0:19

[21] taky jsem tam dneska procházel, ale naštestí mě nikdo nenutil nic slibovat. Asi to mají voliči ODS vepsáno v obličeji :)

Z opavského hlediska je sice pro ČR docela pohroma, že se do parlamentu nejspíš dostane pan Klučka, nicméně alespoň zmizne z Opavy...

23 Robert Němec Robert Němec | Web | 2. června 2006 v 2:15

No, co si takhle vzpomenout na vládnutí ODS do roku 1997? To nebyly vždy zrovna pravicové kroky. :-( Stejně tak nyní, ve snaze oslovit co nejvíce voličů, má některé levicové návrhy.

Zkuste si třeba Volebního rádce: http://volby.idnes.cz/dotaznik.asp

24 Robert Němec Robert Němec | Web | 2. června 2006 v 2:27

Konkrétněji: na současném programu ODS se mi nelíbí, že slibuje všechno všem. Včetně takových perel jako:

"# Podporu rodiny a státem zaručený příjem, který přinese rodinám s dětmi zvýšení čistého příjmu domácnosti o několik tisíc korun měsíčně

# Zvýšení všech důchodů o 1000 Kč od 1. ledna 2007. Průměrný důchod, který neklesne pod 42 % průměrné mzdy.

Na dospělé studenty se bude vztahovat státem zaručený příjem ve výši 6000 Kč měsíčně

Vyšší sociální stipendia pro vysokoškolské studenty a jejich rozšíření i pro vysokoškoláky z nízkopříjmových rodin s příjmem až do 1,8násobku životního minima"

Být politikem, řeknu: "Lidi, kde na to máme brát? Co si vyděláte, to si vyděláte. Ale od nás nic nečekejte."

Mnoho hesel je obecných (nikde jsem se nedopátral konkrétních), stejně jako Smlouva s občany. Ta navíc neobsahuje sankce (pokud to, pak odstoupíme, zaplatíme...).

Jo, kdyby tak byli schopni prohlásit něco jako Churchill: "I have nothing to offer but blood, toil, tears, and sweat. "

25 pajik pajik | 2. června 2006 v 6:57

chci zmenu, volim ODS. Tak jako pokazde.

26 Rekin Rekin | Web | 2. června 2006 v 8:12

A dopadneme jak před osmi lety... :o(

27 Multimotyl Multimotyl | E-mail | Web | 2. června 2006 v 8:42

Roberte nad tím se zamýšlel i Klaus když povídal, že mu vadí, jak strany spíše podle nějakého přesvědčení jednají podle "líbivosti" návrhů. Podle podobného dotazníku mi vyšla Unie Svobody, kterou nebudu volit, byť jsem o tom vážně uvažoval, už jen kvůli té divné kampani a jejich ještě divnějším slibům.

Já nevolím ODS pro jejich zázračný program, ale PROTI ČSSD!

28 vv vv | 2. června 2006 v 10:14

[15] "těží z lidské závisti vybudované socialismem"

Jo, z toho je mi taky na bliti. Nejvetsi sranda je, ze ta luza, co ma plnou hubu "bohacu" a "zlodeju" si nepomuze, ani kdyby tady byl komunizmus jak z partesu. Vzdycky najdou duvod k zakyslosti... :P

29 Tomáš Tintěra Tomáš Tintěra | E-mail | Web | 2. června 2006 v 14:19

Pěkný článek. Nalepte ho na zeď. Někde ve městě nebo i na vesnici a přesvědčíte více lidí než tu. Komunita co si posílá emaily a čte blogy nabude volit levý blok (maximálně tak z 10% a to jsou skalní.) Takdy už není koho přesvědčovat. Jde již jen o vzájemné utvrzování ve správnosti naší volby. Al e tak díky za článek.

PS: Já jdu volit Lidovce, protože si myslím, že nulová tolerance je až moc podobná fanatickému čím hůře, tím lépe.

A většina, kdo se tu hlásí k ODS na to skočila. Stejně jako po válce komunistům.

30 Michal Illich Michal Illich | E-mail | Web | 4. června 2006 v 10:09

Výsledky jsou oficiální - 100:100

Teď jenom čekám, jestli se mezi těmi 74 socialisty najde aspoň pár slušných lidí, kteří se od Paroubka distancují a přidají se k demokratickým stranám.

31 Radim Smička Radim Smička | E-mail | Web | 4. června 2006 v 11:41

Ještěže to dopadlo alespoň takhle. Ten Paroubkův projev bylo něco strašného. Zvláště jeho křik mám 101 poslanců, to je jako únor 48 atd.

32 llook llook | E-mail | Web | 4. června 2006 v 14:11

[30] Jenže, to by sice pravostředová vláda získala důvěru, ale nikdy by nic užitečného neprosadili (rovnou daň, deregulaci nájemného, školné, spoluúčast u zdravotního pojištění, poukázky na jídlo místo peněz pro dlouhodobě nezaměstnané atd.).

Osobně bych spíše uvítal předčasné volby. Věřím, že ten Führerův projev vylekal i spoustu dosavadních voličů ČSSD, ne jenom mě.

33 Marek Marek | E-mail | 5. června 2006 v 10:03

[32] Ten projev by teoreticky mohl mit velky dopad na myslici bytosti, ale zdraham se do teto skupiny bezvyhradne radit prave volice cssd :-) ... nicmene i ja si myslim ze pravice by druhe volby vyhrala - predevsim vsichni ti co utopily sve hlasy v pravicovych stranach co se nakonec nedostali pres hranici 5% by mohli tentokrat investovat svuj hlas "ucinneji" :-)

34 tony tony | Web | 9. června 2006 v 19:22

taky bych potřeboval návštěvnost pro začátek .. http://megagalerie.ic.cz/

...ale co (sorry vím že se to takhle nedělá - jde o sázku)

35 Aonim Aonim | 10. června 2006 v 16:11

Já sem volil čssl a nééé čurááka Topolánka!!!

36 Stanley Stanley | 10. června 2006 v 16:13

Já sem volil čssl ty čuráku a néé ODS toho skurvenýho topolánka a ty seš taky skurvenej jyxo můj blog je freestnley.blog.cz a na ten ty nemáš!!

37 Richi Richi | Web | 22. června 2006 v 11:30

Jojo ODS je jediná správná volba i když to nedopadlo nejlíp ale alespoň tak ...

38 vbfhgh vbfhgh | E-mail | 31. ledna 2007 v 17:22

ODS je hnuuuuuuuuuuuuuuuuus

39 Mates Mates | E-mail | Web | 1. června 2007 v 18:37

Politiku neradno rozebirat. Na tom jsme se uz s rodinou shodli davno.

40 js js | Web | 30. března 2009 v 7:08

Uvidíme, jestli ve volbách do Evropského parlamentu nepropadne SSO, tak by mohli být dobrou alternativou.

41 SiriusNoir SiriusNoir | Web | 30. května 2009 v 20:00

   Mrzí mě, že většina lidí zná jen těch pět nejbohatších politických stran a mezi nimi vybírají "nejmenší zlo". Existují i jiné strany, s tím rozdílem, že oni mají své názory, zajímá je víc, než osobní ego a peníze.
   Nebojte se podpořit menší strany. Humanistická nebo Dělnická strana, obě například chtějí prosadit větší moc lidu a okamžitou odvolatelnost politků.

Komentáře jsou uzavřeny.